Kasvu-työpajoissa elintarvikealan kärkiosaajat jakavat parhaita oppejaan. Saat tietoa muun muassa kuluttajatutkimuksista, tuotekehityksestä, uusista myyntikanavista ja brändinrakennuksesta. Työpajoihin myös etäosallistumismahdollisuus.

Työpajoissa sinua opastavat elintarvikealan kehittämisen ammattilaiset:

  • Fennopromo Oy – kasvun ja kansainvälistymisen asiantuntija
  • Innolink Research Oy – kuluttajatutkimuksen ja tiedolla johtamisen edelläkävijä
  • Foodwest Oy – tuotekehityksen erikoisosaaja
  • Riikka Salokannel Ky – pakkaussuunnittelija
  • Lapland Food Club – Brändinrakentaja

KASVUN MAHDOLLISUUDET Pudasjärvi, 24.3. klo 12 – 17. Puretaan Japanin ja Ranskan kuluttajatutkimuksen tulokset. Käydään läpi, mitä uusia myyntikanavia kotimaasta on löytynyt. Tilaisuus järjestetään etänä. Pyydä linkki tilaisuuteen sähköpostitse: eeva-liisa.lilja@fennopromo.com Tervetuloa kuulolle!

MENESTYSTUOTTEIDEN KEHITTÄMINEN Kuusamo 22.4. klo 8:30 – 15 ja 23.4. klo 9 – 15. Tutkimuksista saatua ulkomaista ja kotimaista markkinatietoa sovelletaan käytäntöön. Saat käytännön ohjausta tuotteidenne ja palveluidenne tuotekehitykseen ja tuotteistamiseen. Työpajan ohjaa Foodwest Oy.

VILLIRUOKA-BRÄNDIN KEHITTÄMINEN Kuusamo 13.-14.5. ja 26.5. Päivitämme yhdessä Villiruoka-brändin tähän päivään. Kehitämme brändistä voimallisen työkalun myyntinne edistämiseen. Työpajan ohjaa Lapland FoodClub.

KASVUN VERKOSTOT Taivalkoski 2.6. klo 12 – 18. Harva pärjää yksin – yhteistyökumppaneita tarvitaan kasvuun. Tule rakentamaan kasvun verkostosi! Keruutoiminnan, tuotekehityksen, jalostuksen, pakkaamisen ja myynnin yhteistyökumppanit esittäytyvät. Työpajassa myös esitellään ekologisen pakkaustutkimuksen tulokset. 

Villiruoan uudet mahdollisuudet -hanke etenee – tule mukaan KASVUN MAHDOLLISUUDET -työpajaan! 

Ti 24.3.2020 klo 11.30 – 17.00, Pudasjärven kaupungintalo, kokoustila ”Otava”, Varsitie 7, 93100 Pudasjärvi 

Mitä elintarvikkeita Koillismaalla valmistetaan tulevaisuudessa? Miten myyntiä kasvatetaan kotimaassa ja viennissä? Miten Villiruoka -brändistä luodaan alueen vahva myynninedistämisen väline? Tule mukaan ratkomaan näitä kysymyksiä ja saamaan uusia kasvun eväitä Kasvun mahdollisuudet-työpajaan 24.3. Puramme työpajassa Japaniin ja Ranskaan tehdyn kuluttajatutkimuksen tulokset. Kuulemme kotimaan markkinaselvityksestä, mitä uusia myyntikanavia Koillismaan tuotteille on löytynyt lähialueelta. Keskustelemme, mitä konkreettisia toimenpiteitä voimme tehdä viennin vauhdittamiseksi Japaniin ja Ranskaan. Paikalliset yhteistyökumppanit ovat valmiita edistämään tuotteiden pääsyä näille markkinoille. Koillismaan yritysten tulevaisuutta rakennetaan NYT. Olethan mukana! 

Lisätietoja ja ilmoittautumiset 17.3. mennessä:
kaisa.soppela@naturpolis.fi.

Ohjelma 

11.30 – 12.00
Pientä suolaista 

12.00 – 12.15
Työpajan avaus, Kaisa Soppela, Naturpolis ja Eeva-Liisa Lilja, Fennopromo 

12.15 – 13.15
Japanin ja Ranskan kuluttajatutkimuksen tulokset, Mikko Ulander, Innolink 

13.15 – 13.45
Tulosten hyödyntäminen käytäntöön – keskustelua 

13.45 – 14.15
Yritysryhmähanke Japaniin ja/tai Ranskaan? – keskustelua Yhteistyökumppaneiden esittely (Tokio ja Pariisi)

14.15 – 14.30
Päiväkahvit 

14.30 – 15.30
Uusia kotimaan myyntikanavia Koillismaan tuotteille -selvityksen tulokset, Juho Ikonen, Lapland FoodClub 

15.30 – 16.00
Toimenpiteet kotimaan myynnin edistämiseksi – keskustelua 

16.00 – 16.15
Tauko 

16.15 – 16.30
Tuotekehitystyöpajojen esittely, Eeva-Liisa Häkli (Teams) 
Ekologisten pakkausten tutkimus, Riikka Salokannel (Teams) 

16.30 – 16.45
Yhteistyöverkostoja Koillismaan yrityksille -kartoitus 

16.45 – 17.00
Yhteenveto työpajasta ja jatkotoimenpiteet, Kaisa Soppela ja Eeva-Liisa Lilja