Aarrearkku toteutti Pudasjärven Kehitys Oy:n yrityspalvelusetelin avulla esittelyvideon

Pudasjärven Aarrearkun yrittäjä Saini Kaukko hankki yrityksen haltuunsa liiketoimintakaupalla vuonna 2018. Kaupan sloganin ”jokaiselle jotakin” mukaisesti yrityksen valikoimissa ovat tuliaiset, lahjatavarat, askartelutarvikkeet, lelut ja pelit sekä matkahuollon asiamiespalvelut. Vuoden aikana Kaukko on rakentanut kauppaa ja tuotevalikoimaa asiakkaiden toiveiden ja tarpeiden näköiseksi. Tuoteryhmien painotukset ovatkin asiakastarpeiden pohjalta muuttuneet ja tulevat jatkossakin kehittymään. Kaukko toivoo asiakkaiden esittävän rohkeasti toiveita tuoteratkaisujen osalta.

Yrityksen asiakasvirrat muodostuvat paikallisista, mökkiläisistä ja matkailijoista. Kaikkien asiakaskohderyhmien tavoittamisen osalta tehokkaimmat keinot ovat myymälämyynti, tienvarsimainos ja sosiaalisen median keinot. Kuusamontien varressa olevaan tienvarsimainokseen yrittäjä on erittäin tyytyväinen. Mainoksen huomioarvo on iso, ja se tuo kauppaan etenkin Pudasjärven ohikulkijoita.

Yrittäjä arveli, että sosiaalisen median käyttöä kannattaisi tehostaa. Kun Pudasjärven Kehitys Oy avasi keväällä 2019 yrityspalvelusetelihaun ja tarjosi yrityspalveluseteliä uudentyyppisen markkinointitoimenpiteen toteuttamiseen, Kaukko päätti teettää yritykselleen esittelyvideon. Yrityspalvelusetelin kautta tuen määrä oli puolet hankinnan arvonlisäverottomasta hinnasta 3 000 euroon asti.

Yrityspalvelusetelin haku oli yrittäjän mielestä helppoa selkeän ohjeistuksen sekä yksinkertaisen hakulomakkeen ansiosta. Päätös tuli heti hakuajan päättymisen jälkeen sähköpostiin, ja hankinnan pystyi toteuttamaan nopealla aikataululla. Hankinnan helppoutta lisäsi se, että paikkakunnalta löytyy media- ja videotuotantoon erikoistunut yritys Airmoilanen. Airmoilasen toteutettua kuvaukset ja materiaalin editoinnin, lähetti Kaukko saamansa laskun Pudasjärven Kehitys Oy:lle, ja tuki maksettiin kulujen hyväksymisen jälkeen kaupungin toimesta nopeasti yrityksen tilille.

Videoiden vaikutus www-sivuliikenteeseen, somepostausten leviämiseen, sähköpostimarkkinoinnin avaamisprosentteihin ja lopuksi tuotemyyntiin kasvaa kasvamistaan. Saini Kaukko on tyytyväinen toteutuneeseen videoon ja Pudasjärven Kehitykseltä saamaansa tukeen. Hän kannustaa kaikkia yrittäjiä panostamaan sähköisen markkinoinnin kokonaisvaltaiseen hyödyntämiseen!

Katso Aarrearkun esittelyvideo alta tai Aarrearkun Facebook-sivuilta!

Lyhyt katsaus kivijalkaliikkeeseemme ❤? Tervetuloa tutustumaan paikan päälle!??

Julkaissut AarreArkku Tiistaina 7. toukokuuta 2019