Kampanja oli ensimmäinen laatuaan: yhteisöllistä ja osallistavaa kaupunkimarkkinointia

Kampanja oli suunnattu kaikille, jotka haluavat löytää uudenlaisia kokemuksia ja saada tuntumaa salaperäiseen Pudasjärveen.

Kampanja näkyi syksyn 2020 mittaan Järjen äärellä -verkkosivuilla, somessa ja MTV3-kanavalla.

Tavoitteena oli, että yhä useampi tulee Pudasjärven kanssa tutuksi – haluttiin tuoda esille alueen kylien aitoa elämää ja monipuolisia mahdollisuuksia.

– Kuntalaisille Pudasjärven ihmeet ovat arkipäivää, mutta ulkopuoliset eivät vielä tiedä niistä. Halusimme tehdä Pudasjärveä kaikille tutummaksi ja samalla vetovoimaisemmaksi.

toimitusjohtaja Sari turtiainen, pudasjärven kehitys oy

Kampanja toteutettiin ihan uudella tavalla, vahvasti yhteisöllisesti ja osallistavasti. Kampanjamateriaalin toimittivat siis kylät itse kyläyhdistysten kautta.

Kampanjan toteuttajille oli täysi yllätys, minkälaista materiaalia kampanjaan saadaan mukaan. Kun kampanjan tv-spotti jo käynnistyi, kampanjasivustolle koottavaa lopputulosta ei tiennyt vielä kukaan.

Kampanjassa olivat mukana Pudasjärven Kehitys Oy, Pudasjärven kaupunki, sekä NTRNZ media ja MTV3.

– Tällaisen osallistavan kampanjan tuottaminen on meille tekijöille äärimmäisen palkitsevaa. Lopputuloksen suurin kiitos kuuluu sisältöjen tuottajille, itse kuntalaisille. Me teimme vain alustan, jossa heidän äänensä kuuluu.  

juhani parhiala, ntrnz media

Kilpailu on päättynyt ja voittaja on selvillä

Kampanjan kilpailussa etsittiin yleisöäänestyksen kautta suosikkikylää Pudasjärven kylien joukosta. Kisaan osallistui yhteensä 2 564 äänestäjää.

Kaikki kylät saivat ääniä, mutta kolmen kärki erottui selvästi. Vain parinkymmenen äänen erolla voiton vei Syötekylä. Syötekylä sai 355 ääntä, joka oli 13,84 prosenttia kaikista äänistä. Kisassa arvottiin äänestäneiden kesken mysteerimatka Pudasjärvelle ja voittajaksi tuli Jukka Panumalta.

Toteuta sinäkin oma mysteerimatkasi – tervetuloa käymään tai jäämään Pudasjärvelle!